Dienstenaanbod

Office 365 Productivity Services


Office 365 Productivity ServicesOffice 365 is een allesomvattende reeks van technologieën waarmee organisaties de communicatie en de samenwerking tussen hun medewerkers onderling, en tussen medewerkers en externe partijen, kunnen verbeteren. Office 365 is zo uitgebreid dat er voor elk bedrijfsscenario een productiviteitsoplossing is.

Het Office 365 Productivity Team heeft de nodige ervaring om u te helpen in het implementeren van subsets van Office 365 tools in specifieke bedrijfsscenario’s. Een organisatie kan veel gemakkelijker zijn doelstellingen halen wanneer er een evenwicht is tussen persoonlijke productiviteit en de efficiëntie van de teams (afdelingen, bedrijfsprocessen, projecten, comités, communities).

De diensten van het team gaan van de ‘envisioning’ van de toekomstige oplossing over de architectuur en de ontwikkeling t.e.m. de invoering van de nieuwe oplossing, overdracht en ondersteuning van de oplossing.

De oplossingen van het Office 365 Productivity Team worden vaak getypeerd in volgende categorieën:
 
  • (Sociale) Intranets voor (interactieve) communicatie met alle medewerkers in de organisatie
  • Extranets voor klanten, business partners en/of leden
  • Team sites voor een betere werking van projectteams, comités, afdelingen of bedrijfsprocessen (zoals b.v. klachtenafhandeling)
  • Search-oplossingen waarmee iedereen informatie gemakkelijk terugvindt
De oplossingen bevatten meestal alle basiselementen van een goede teamwerking:
 
  • Inhoud (samen op documenten werken)
  • Communicatie (in sociale conversaties, NIET in e-mail)
  • Takenbeheer (transparantie over wie wat moet doen)
  • Gemeenschappelijke agenda
 

Lees verder:

   

KlantenverhalenKlanten: Wil je weten wat we samen met onze klanten hebben gerealiseerd?

 
  • Spikes loodst bouwgroep Mathieu Gijbels mee naar een nieuw tijdperk
    Het bedrijf zocht en vond in Spikes de IT-Partner die hen kon meeloodsen naar een nieuw tijdperk: “Wat wij willen realiseren, is absoluut uniek in de bouwsector. De oplossing vind je gewoon niet bij traditionele ERP-leveranciers. Spikes was al snel mee in onze gedachtengang zonder dat daarvoor een lange analyse nodig was”, stelt Danny Lenaerts tot besluit.


DoelstellingBedrijfsdoelstellingen: Wil je weten welke bedrijfsdoelstellingen het Office 365 team wil realiseren?

 
  • Omzet verhogen
    Bedrijven opereren in een competitieve markt. De klanten worden veeleisender. Hoe kan je IT inschakelen om je toekomst te verzekeren?
  • Kosten verlagen
    Door IT op het juiste moment en op de juiste manier in te schakelen kan je organisatie en haar medewerkers efficiënter en productiever worden zonder dat het pijn doet.
  • Kwaliteit verhogen
    Kwaliteit verhogen is een constante zorg. Slechte kwaliteit kost je organisatie niet alleen veel geld, het schaadt ook haar reputatie. IT kan helpen om de kwaliteit in je organisatie te verbeteren.
  • Innovatie versnellen
    Stilstaan is achteruit gaan. Je organisatie moet voldoende snel reageren op de wijzigingen in haar omgeving. IT kan daarbij helpen.
  • Tevreden medewerkers hebben
    Goede medewerkers vinden is moeilijk. Gemotiveerde medewerkers hebben en houden is ook een uitdaging. Hoe kan IT je helpen om tevreden medewerkers te hebben?


Gebruiksscenario'sScenario's: Wil je weten welke gebruiksscenario's het Office 365 team ondersteunt?
 
  • Dochterbedrijven integreren op organisatiegebied 
    Als je bedrijf sterk is gegroeid door aquisities en fusies, wordt je el snel geconfronteerd met barrières tussen filialen. Een uniform communicatieplatform neemt dan alle hindernissen weg om open met iedereen te kunnen communiceren en samen te werken. 
  • Een lange-termijn IT-plan opstellen 
    Om te weten welke richting je moet uitgaan, moet je eerst je doel bepalen. Daarna kan je je pas afvragen hoe nieuwe IT-technologie je kan helpen om dat doel te bereiken. 
  • Eender waar kunnen werken (NWOW) 
    'Werk is niet waar je bent, maar wat je doet'. Voor een efficiënte werking moeten medewerkers vanop eender welke plaats toegang hebben tot bedrijfsgegevens en -toepassingen. 
  • Efficiënt vergaderen 
    In elk team is overleg belangrijk. Door efficiënte vergaderingen te organiseren stijgen zowel de persoonlijk productiviteit van het individu, als de efficiëntie van de organisatie. 
  • Informatie gemakkelijk vinden 
    We ondervinden allemaal de toenemende vloed aan informatie die we dagelijks ontvangen en moeten verwerken. Het gemakkelijk terugvinden van informatie is in zo'n context noodzakelijk om te kunnen overleven. 
  • Integreren van dochterbedrijven op vlak van IT 
    De IT-infrastructuur van elke organisatie groeit organisch mee met de organisatie. Af en toe is het nodig om een integratiepunt in te lassen om kosten terug onder controle te brengen en voorbereid te zijn op de volgende groei-sprong.  
  • Kennis beheren en delen 
    Organisaties die er in slagen om kennis onder medewerkers te delen, zijn succesvoller. Kennis ontstaat uit mensen, conversaties, documenten en hun relaties. 
  • Snel een ad-hoc team bijeen brengen 
    Naast structurele samenwerkingsvormen in afdelingen, projecten en comités, kent je organisatie ook ad-hoc teams die je snel bijeen moeten kunnen brengen. 


TechnologieënTechnologieën: Wil je weten welke technologieën het Office 365 team ondersteunt?

 
  • Content Migration Tooling
    Je organisatie heeft massa's informatie verzameld in document die niet verloren mogen gaan wanneer de organisatie naar een (hybride) cloud-infrastructuur evolueert. Met deze tooling helpen we je om ze behouden en over te zetten naar de Cloud.
  • Dynamics CRM Online
    In een wereld waar communicatie en samenwerking voorop staan, is een gecentraliseerd contactbeheer van vitaal belang. Het is immers de basis voor een efficiënte commerciële en operationele werking.
  • Office 365 (Algemeen)
    Office 365 is een reeks van Microsoft tools voor de moderne onderneming waarmee je altijd en overal, en met eender welk device, persoonlijk productiever kan zijn, en efficiënter kan samenwerken met collega’s, partners en klanten.
  • Office 365 (Delve & Office Graph)
    Office Graph is het fundament van alle nieuwe-generatie Office 365 informatieportalen: het maakt het mogelijk dat de informatie jou zal vinden, in plaats van omgekeerd.
  • Office 365 (Office Groups)
    Office Groups is een hulpmiddel waarmee je snel en eenvoudig een ad-hoc team kan definiëren waarbinnen informatie en communicatie kan worden gedeeld. 
  • Office 365 (OneDrive for Business)
    Met OneDrive for Business is kan je je bestanden wijzigen en delen vanop eender welke locatie en met diverse devices. Het laat je ook toe op Office-documenten samen te werken met anderen (binnen en buiten je organisatie).
  • Office 365 (SharePoint)
    Azure is gekend als het cloudcomputingplatform van Microsoft. Minder gekend zijn de Azure services die het u mogelijk maken om toepassingen uit te breiden met mogelijkheden die normaal enkel zijn weggelegd voor de allergrootsten.
  • Office 365 (Skype for Business)
    Skype for Business biedt je een communicatiemechanisme voor persoon-tot-persooncommunicatie, vergaderingen en conferenties, en dit alles geïntegreerd met je vertrouwde Office apps.
  • Office 365 (Yammer)
    Yammer is je sociale bedrijfsnetwerk dat je medewerkers helpt om de in contact te komen met de juiste collega's en er ideeën en informatie mee te delen, en sneller betere resultaten te leveren door te werken als een netwerk.
  • Office Pro Plus
    Office Pro Plus is je vertrouwde Office suite, waar je ook bent, op elk van je devices, met een verhoogde beveiliging en met regelmatige, geleidelijke updates.


Spikes visieVisie: Wil je de visie van Spikes kennen m.b.t. onze Office 365 Productivity Services?

 
  • Big Disaster for Enterprise Social Collaboration 
    The biggest disaster for Enterprise Social Collaboration happened 33 years ago: in August 1981 exactly. At that moment IBM launched the Personal Computer, aka PC. (Please pay special attention to the word ‘personal’ in PC.) 
  • Social Collaboration without Social Communication? 
    Every employee in an organization is an individual who works in one or more teams or groups: project team(s), workgroup(s), committee(s) and/or business process(es). The common denominator of all these groups is that the members of the group have a collective objective to deliver something. Part of the ‘working together’ in these groups is the sharing of information and working on that information together. 
  • Technologie-adoptie: kies voor ‘The Small Picture’ 
    In deze blogpost van de Technologie-adoptie-reeks gaan we in op één van de oorzaken van het ondermaatse rendement van Office 365 in vele organisaties: het overbenadrukken van ‘the big picture’ en het gebrek aan aandacht voor de kleine zaken. 
  • Zo wordt u Business 4.0
    Business 4.0 staat voor de moderne IT-omgeving die u nodig heeft voor een betere service aan uw klanten en voor tevreden medewerkers.