Scenario's

Beter functioneren als team


Teams functioneren beter wanneer ze efficiënter kunnen samenwerken. Dat leidt tot een hogere persoonlijke productiviteit en een betere output van het team als geheel. In elke organisatie komen verschillende vormen van teams voor: departementen, projecten, comités. De werking van deze soorten teams heeft een aantal gemeenschappelijke kenmerken: documenten delen en er samen op werken, communiceren over die documenten en de te behalen doelstellingen, het vastleggen en opvolgen to-do’s en het beheren van een gezamenlijke kalender.

Beter functioneren als teamElke organisatie die erin slaagt om teamwerking productiever te maken, wordt in zijn geheel ook veel efficiënter. Gebruikers die documenten moeten zoeken in hun eigen folders, zijn minder productief dan teamleden die alle teaminformatie gecentraliseerd hebben in hun teamomgeving. Teaminformatie als attachments in e-mails verspreiden onder teamleden is fnuikend voor persoonlijke productiviteit en de teamefficiëntie. Ook de e-mailcommunicatie over die documenten en de werking van het team is inefficiënt: communicatie kan beter worden gecentraliseerd in de teamomgeving, naast de documenten die in het team worden gedeeld. En hetzelfde geldt voor Taken (to-do’s) en Kalenders.

Spikes helpt jouw organisatie om Office 365 ten volle te benutten en alle departementen, projectteams en comités efficiënter te maken, en hun leden productiever te laten zijn.

P.S.: Teamefficiëntie wordt ook enorm verhoogd door een beter vergaderbeheer.
 

Lees verder:

   

KlantenverhalenKlanten: Wil je weten wat we samen met onze klanten hebben gerealiseerd?

 
  • Spikes loodst bouwgroep Mathieu Gijbels mee naar een nieuw tijdperk
    Het bedrijf zocht en vond in Spikes de IT-Partner die hen kon meeloodsen naar een nieuw tijdperk: “Wat wij willen realiseren, is absoluut uniek in de bouwsector. De oplossing vind je gewoon niet bij traditionele ERP-leveranciers. Spikes was al snel mee in onze gedachtengang zonder dat daarvoor een lange analyse nodig was”, stelt Danny Lenaerts tot besluit.
  • Willemen Groep bespaart tijd met Windows Intune
    Willemen Groep nam ICT-partner T-BENCH (Spikes) onder de arm. Vanuit Windows Intune zetten zij een softwareportal op, waar de medewerkers alle nodige software kunnen downloaden als ze de Intune app hebben geïnstalleerd. Intune biedt een overzichtelijk dashboard, met controle over wie welke software op welk toestel heeft draaien.


DoelstellingBedrijfsdoelstellingen: Wil je weten welke bedrijfsdoelstellingen je kan ondersteunen door beter te functioneren als team?

 
  • Kosten verlagen
    Door IT op het juiste moment en op de juiste manier in te schakelen kan je organisatie en haar medewerkers efficiënter en productiever worden zonder dat het pijn doet.
  • Kwaliteit verhogen
    Kwaliteit verhogen is een constante zorg. Slechte kwaliteit kost je organisatie niet alleen veel geld, het schaadt ook haar reputatie. IT kan helpen om de kwaliteit in je organisatie te verbeteren.
  • Innovatie versnellen
    Stilstaan is achteruit gaan. Je organisatie moet voldoende snel reageren op de wijzigingen in haar omgeving. IT kan daarbij helpen.
  • Tevreden medewerkers hebben
    Goede medewerkers vinden is moeilijk. Gemotiveerde medewerkers hebben en houden is ook een uitdaging. Hoe kan IT je helpen om tevreden medewerkers te hebben?


Spikes dienstenaanbodDienstenaanbod: Wil je weten welke teams voor je klaar staan om jouw organisatie te helpen om beter te functioneren als team?

 
  • Office 365 Productivity Services
    Het Office 365 team levert je alle nodige kennis en diensten om Office 365 te gebruiken om de persoonlijke productiviteit van je gebruikers en de efficiëntie van je teams substantieel te verhogen.
  • BusinessFirst Adoption Services
    Het BusinessFirst team levert je de nodige kennis en diensten om ervoor te zorgen dat nieuwe technologieën (vooral Office 365) actief worden gebruikt door alle je gebruikers.
  • Modern Apps Development Services
    Het Modern Apps team levert je alle nodig kennis en diensten om je bestaande applicaties uit te breiden met functies voor de moderne medewerker die 'always online' is en van op eender welke locatie zijn werk moet kunnen doen.


TechnologieënTechnologieën: Wil je weten welke technologieën je kunnen helpen om beter te functioneren als team?

 
  • Dynamics CRM Online
    In een wereld waar communicatie en samenwerking voorop staan, is een gecentraliseerd contactbeheer van vitaal belang. Het is immers de basis voor een efficiënte commerciële en operationele werking.
  • Office 365 (Algemeen)
    Office 365 is een reeks van Microsoft tools voor de moderne onderneming waarmee je altijd en overal, en met eender welk device, persoonlijk productiever kan zijn, en efficiënter kan samenwerken met collega’s, partners en klanten.
  • Office 365 (Office Groups)
    Office Groups is een hulpmiddel waarmee je snel en eenvoudig een ad-hoc team kan definiëren waarbinnen informatie en communicatie kan worden gedeeld. 
  • Office 365 (OneDrive for Business)
    Met OneDrive for Business is kan je je bestanden wijzigen en delen vanop eender welke locatie en met diverse devices. Het laat je ook toe op Office-documenten samen te werken met anderen (binnen en buiten je organisatie).
  • Office 365 (SharePoint)
    Azure is gekend als het cloudcomputingplatform van Microsoft. Minder gekend zijn de Azure services die het u mogelijk maken om toepassingen uit te breiden met mogelijkheden die normaal enkel zijn weggelegd voor de allergrootsten.
  • Office 365 (Skype for Business)
    Skype for Business biedt je een communicatiemechanisme voor persoon-tot-persooncommunicatie, vergaderingen en conferenties, en dit alles geïntegreerd met je vertrouwde Office apps.
  • Office 365 (Yammer)
    Yammer is je sociale bedrijfsnetwerk dat je medewerkers helpt om de in contact te komen met de juiste collega's en er ideeën en informatie mee te delen, en sneller betere resultaten te leveren door te werken als een netwerk.
  • Office Pro Plus
    Office Pro Plus is je vertrouwde Office suite, waar je ook bent, op elk van je devices, met een verhoogde beveiliging en met regelmatige, geleidelijke updates.


Spikes visieVisie: Wil je de visie van Spikes kennen m.b.t. dit scenario?

 
  • Big Disaster for Enterprise Social Collaboration 
    The biggest disaster for Enterprise Social Collaboration happened 33 years ago: in August 1981 exactly. At that moment IBM launched the Personal Computer, aka PC. (Please pay special attention to the word ‘personal’ in PC.) 
  • Social Collaboration without Social Communication? 
    Every employee in an organization is an individual who works in one or more teams or groups: project team(s), workgroup(s), committee(s) and/or business process(es). The common denominator of all these groups is that the members of the group have a collective objective to deliver something. Part of the ‘working together’ in these groups is the sharing of information and working on that information together.