Scenario's

Intern en extern samenwerken als een team


De kenniswerker moet meer en meer documenten in diverse vormen verwerken: Word, Excel, Mail, PowerPoint. Maar hij doet dat nooit alleen. Hij deelt de documenten met collega’s, die daar informatie aan toevoegen in de verschillende stappen van het verwerkingsproces. Documenten worden vaak ook gebundeld in dossiers, waarbij het dossier van collega naar collega gaat om te worden verwerkt.

Intern en extern samenwerken als een teamDe wijze waarop dat gebeurt, hangt af van de context: een projectteam gaat anders om met documenten dan een klachtafhandelingsproces. De gemeenschappelijke factor is dat de documenten moeten worden samengebracht op één plaats waar iedereen ze kan vinden om ze daar te wijzigen: projectdocument in de projectomgeving, afdelingsdocumenten op de afdelingssite, werkdocumenten van een comité op de site voor comité-werking, etc.

E-mail en vooral e-mail attachments zijn geen goede basis voor een efficiënte teamwerking. Sterker: telkens wanneer je een attachment ziet, zie je eigenlijk een mogelijk verbeterpunt om efficiëntie en productiviteit te verhogen. Elke gebruiker die een document opslaat in zijn/haar eigen omgeving (en het daarna daar moet gaan terugzoeken), creëert inefficiëntie. In een Business 4.0 organisatie heeft elk team (departement, project, comité of bedrijfsproces) zijn gemeenschappelijke werkomgeving waarin documenten worden gedeeld en bewerkt (naast taken, conversaties en een gemeenschappelijke agenda).

Spikes helpt je om de teams in jouw organisatie in hun diverse vormen productiever te laten zijn: departementen, projecten, comités en bedrijfsprocessen kunnen allemaal beter worden door een efficiëntere samenwerking. Dat doen we o.a. door documenten te centraliseren, iedereen op dezelfde versie van een document te doen werken, conversaties over die documenten te centraliseren, etc.

Ook met externen
Samenwerkingen stoppen niet aan de grenzen van de organisatie. Er is meer en meer nood aan samenwerking over de grenzen van het bedrijf heen: met klanten, partners, leden of leveranciers. Ok voor deze samenwerkingen gelden dezelfde opmerkingen als hierboven.
 

Lees verder:

   

KlantenverhalenKlanten: Wil je weten wat we samen met onze klanten hebben gerealiseerd?

 

DoelstellingBedrijfsdoelstellingen: Wil je weten welke bedrijfsdoelstellingen je kan ondersteunen door intern en extern samen te werken als een team?

 
  • Omzet verhogen
    Bedrijven opereren in een competitieve markt. De klanten worden veeleisender. Hoe kan je IT inschakelen om je toekomst te verzekeren?
  • Kosten verlagen
    Door IT op het juiste moment en op de juiste manier in te schakelen kan je organisatie en haar medewerkers efficiënter en productiever worden zonder dat het pijn doet.
  • Kwaliteit verhogen
    Kwaliteit verhogen is een constante zorg. Slechte kwaliteit kost je organisatie niet alleen veel geld, het schaadt ook haar reputatie. IT kan helpen om de kwaliteit in je organisatie te verbeteren.
  • Tevreden medewerkers hebben
    Goede medewerkers vinden is moeilijk. Gemotiveerde medewerkers hebben en houden is ook een uitdaging. Hoe kan IT je helpen om tevreden medewerkers te hebben?


Spikes dienstenaanbodDienstenaanbod: Wil je weten welke teams voor je klaar staan om jouw organisatie te helpen om intern en extern samen te werken als een team?

 
  • Office 365 Productivity Services
    Het Office 365 team levert je alle nodige kennis en diensten om Office 365 te gebruiken om de persoonlijke productiviteit van je gebruikers en de efficiëntie van je teams substantieel te verhogen.
  • BusinessFirst Adoption Services
    Het BusinessFirst team levert je de nodige kennis en diensten om ervoor te zorgen dat nieuwe technologieën (vooral Office 365) actief worden gebruikt door alle je gebruikers.


TechnologieënTechnologieën: Wil je weten welke technologieën je kunnen helpen om intern en extern samen te werken als een team?

 
  • Office Pro Plus
    Office Pro Plus is je vertrouwde Office suite, waar je ook bent, op elk van je devices, met een verhoogde beveiliging en met regelmatige, geleidelijke updates.
  • Office 365 (Algemeen)
    Office 365 is een reeks van Microsoft tools voor de moderne onderneming waarmee je altijd en overal, en met eender welk device, persoonlijk productiever kan zijn, en efficiënter kan samenwerken met collega’s, partners en klanten.


Spikes visieVisie: Wil je de visie van Spikes kennen m.b.t. intern en extern samenwerken als een team?

 
  • Big Disaster for Enterprise Social Collaboration 
    The biggest disaster for Enterprise Social Collaboration happened 33 years ago: in August 1981 exactly. At that moment IBM launched the Personal Computer, aka PC. (Please pay special attention to the word ‘personal’ in PC.) 
  • Social Collaboration without Social Communication? 
    Every employee in an organization is an individual who works in one or more teams or groups: project team(s), workgroup(s), committee(s) and/or business process(es). The common denominator of all these groups is that the members of the group have a collective objective to deliver something. Part of the ‘working together’ in these groups is the sharing of information and working on that information together. 
  • Zo wordt u Business 4.0
    Business 4.0 staat voor de moderne IT-omgeving die u nodig heeft voor een betere service aan uw klanten en voor tevreden medewerkers.