Scenario's

Kennis beheren en delen


Informatie wordt maar kennis wanneer ze actief wordt gebruikt. De efficiëntste manier om kennis te vinden is door de juiste persoon of personen te vinden.

Kennis beheren en delenEr zijn veel kennissystemen die zorgen voor een gestructureerde vastlegging van informatie. Maar een kennissysteem draagt pas echt bij aan de organisatie wanneer er ook kan geoogst worden, d.w.z. wanneer medewerkers vinden wat ze zoeken.

Een kennisportaal moet dus aan beide eisen voldoen: op een eenvoudige maar gestructureerde manier informatie, conversaties en betrokken personen laten vastleggen (liefst tijdens de operationele uitvoering van de activiteiten van de organisatie), en op een gemakkelijke manier die informatie op het juiste moment ontsluiten voor wie het nodig heeft.

De NextGen-portalen gaan daar ver in: een NextGen-portaal kent immers de context waarin een medewerker aan het werken is, en zal trachten automatisch de juiste informatie te tonen voor die context. Het belang van de relaties tussen medewerkers onderling, en tussen de medewerkers en de informatie zelf kan daarbij niet worden onderschat.

Spikes bouwt NextGen kennisportalen die dynamisch de juiste informatie toont aan de juiste gebruikers in de juiste context.
 

Lees verder:

   

KlantenverhalenKlanten: Wil je weten wat we samen met onze klanten hebben gerealiseerd?

 
  • Spikes loodst bouwgroep Mathieu Gijbels mee naar een nieuw tijdperk
    Het bedrijf zocht en vond in Spikes de IT-Partner die hen kon meeloodsen naar een nieuw tijdperk: “Wat wij willen realiseren, is absoluut uniek in de bouwsector. De oplossing vind je gewoon niet bij traditionele ERP-leveranciers. Spikes was al snel mee in onze gedachtengang zonder dat daarvoor een lange analyse nodig was”, stelt Danny Lenaerts tot besluit.


DoelstellingBedrijfsdoelstellingen: Wil je weten welke bedrijfsdoelstellingen je kan ondersteunen door kennis te beheren en te delen?

 
  • Kwaliteit verhogen
    Kwaliteit verhogen is een constante zorg. Slechte kwaliteit kost je organisatie niet alleen veel geld, het schaadt ook haar reputatie. IT kan helpen om de kwaliteit in je organisatie te verbeteren.
  • Innovatie versnellen
    Stilstaan is achteruit gaan. Je organisatie moet voldoende snel reageren op de wijzigingen in haar omgeving. IT kan daarbij helpen.
  • Tevreden medewerkers hebben
    Goede medewerkers vinden is moeilijk. Gemotiveerde medewerkers hebben en houden is ook een uitdaging. Hoe kan IT je helpen om tevreden medewerkers te hebben?


Spikes dienstenaanbodDienstenaanbod: Wil je weten welk team voor je klaar staat om je te helpen om kennis te beheren en te delen?

 
  • Office 365 Productivity Services
    Het Office 365 team levert je alle nodige kennis en diensten om Office 365 te gebruiken om de persoonlijke productiviteit van je gebruikers en de efficiëntie van je teams substantieel te verhogen.


TechnologieënTechnologieën: Wil je weten welke technologieën je kunnen helpen om kennis te beheren en te delen?

 
  • Dynamics CRM Online
    In een wereld waar communicatie en samenwerking voorop staan, is een gecentraliseerd contactbeheer van vitaal belang. Het is immers de basis voor een efficiënte commerciële en operationele werking.
  • Office 365 (Algemeen)
    Office 365 is een reeks van Microsoft tools voor de moderne onderneming waarmee je altijd en overal, en met eender welk device, persoonlijk productiever kan zijn, en efficiënter kan samenwerken met collega’s, partners en klanten.
  • Office 365 (Delve & Office Graph)
    Office Graph is het fundament van alle nieuwe-generatie Office 365 informatieportalen: het maakt het mogelijk dat de informatie jou zal vinden, in plaats van omgekeerd.
  • Office 365 (SharePoint)
    Azure is gekend als het cloudcomputingplatform van Microsoft. Minder gekend zijn de Azure services die het u mogelijk maken om toepassingen uit te breiden met mogelijkheden die normaal enkel zijn weggelegd voor de allergrootsten.
  • Office 365 (Yammer)
    Yammer is je sociale bedrijfsnetwerk dat je medewerkers helpt om de in contact te komen met de juiste collega's en er ideeën en informatie mee te delen, en sneller betere resultaten te leveren door te werken als een netwerk.