Scenario's

Dochterbedrijven integreren op organisatiegebied


Succesvolle bedrijven werken als een netwerk. Om een hoge service, kwaliteit en innovatie te geven aan klanten, moeten op het juiste ogenblik de juiste mensen bij mekaar kunnen worden gebracht van eender waar in de organisatie.

Dochterbedrijven integreren op organisatiegebiedIn ‘nieuwe’ organisaties, die zijn ontstaan uit de fusie van 2 of meerdere bedrijven, is dat niet evident. Om te beginnen kent niet iedereen iedereen meer, en moeten er dus andere manieren zijn om de juiste persoon of personen te vinden. Maar zelfs wanneer de juiste persoon is gevonden, is het niet eenvoudig om samen te werken om iets aan de klant te leveren, om ideeën uit te werken, etc.

Ook in de ondersteunende bedrijfsprocessen, Finance en HR voorop, ontstaat een grote inefficiëntie wanneer informatie niet gemakkelijk doorstroomt van de medewerkers in de dochterbedrijven naar de centrale diensten. En we weten ook allemaal dat financiële rapportering via Excel files in mail-attachments alleen maar tot misverstanden en rework leiden.

Door een goede IT-infrastructuur voor samenwerking en communicatie in te voeren, bij voorkeur in de Cloud, wordt de organisatorische integratie een stuk eenvoudiger: alle medewerkers van de organisatie krijgen toegang tot dezelfde informatie, ze kunnen elkaar gemakkelijk vinden en contacteren, en efficiënt samenwerken.

Spikes helpt je om maximaal gebruik te maken van Office 365 om barrières in jouw organisatie weg te nemen.

 

Lees verder:

   

KlantenverhalenKlanten: Wil je weten wat we samen met onze klanten hebben gerealiseerd?

 

DoelstellingBedrijfsdoelstellingen: Wil je weten welke bedrijfsdoelstellingen je kan ondersteunen door dochterbedrijven te integreren op organisatiegebied?

 
  • Omzet verhogen
    Bedrijven opereren in een competitieve markt. De klanten worden veeleisender. Hoe kan je IT inschakelen om je toekomst te verzekeren?
  • Kosten verlagen
    Door IT op het juiste moment en op de juiste manier in te schakelen kan je organisatie en haar medewerkers efficiënter en productiever worden zonder dat het pijn doet.
  • Innovatie versnellen
    Stilstaan is achteruit gaan. Je organisatie moet voldoende snel reageren op de wijzigingen in haar omgeving. IT kan daarbij helpen.


Spikes dienstenaanbodDienstenaanbod: Wil je weten welke teams voor je klaar staan om jouw organisatie te helpen om dochterbedrijven te integreren op organisatiegebied?

 
  • BusinessFirst Adoption Services
    Het BusinessFirst team levert je de nodige kennis en diensten om ervoor te zorgen dat nieuwe technologieën (vooral Office 365) actief worden gebruikt door alle je gebruikers.
  • Office 365 Productivity Services
    Het Office 365 team levert je alle nodige kennis en diensten om Office 365 te gebruiken om de persoonlijke productiviteit van je gebruikers en de efficiëntie van je teams substantieel te verhogen.


TechnologieënTechnologieën: Wil je weten welke technologieën je kunnen helpen om dochterbedrijven te integreren op organisatiegebied?

 
  • Dynamics CRM Online
    In een wereld waar communicatie en samenwerking voorop staan, is een gecentraliseerd contactbeheer van vitaal belang. Het is immers de basis voor een efficiënte commerciële en operationele werking.
  • Office 365 (Algemeen)
    Office 365 is een reeks van Microsoft tools voor de moderne onderneming waarmee je altijd en overal, en met eender welk device, persoonlijk productiever kan zijn, en efficiënter kan samenwerken met collega’s, partners en klanten.
  • Office 365 (Exchange Online)
    Met Exchange Online kan je overal en altijd slimmer werken met eender welk device. Exchange Online geeft je een beveiligde toegang tot je bedrijfs-e-mail van op eender welke locatie.


Spikes visieVisie: Wil je de visie van Spikes kennen m.b.t. het integreren van dochterbedrijven op organisatiegebied?

 
  • Social Collaboration without Social Communication? 
    Every employee in an organization is an individual who works in one or more teams or groups: project team(s), workgroup(s), committee(s) and/or business process(es). The common denominator of all these groups is that the members of the group have a collective objective to deliver something. Part of the ‘working together’ in these groups is the sharing of information and working on that information together. 
  • Zo wordt u Business 4.0
    Business 4.0 staat voor de moderne IT-omgeving die u nodig heeft voor een betere service aan uw klanten en voor tevreden medewerkers.