Technologieën

Office 365 (Algemeen)


Office 365

Office 365 bevat alle IT-oplossingen die je nodig heeft om efficiënt in contact te komen met mensen, te communiceren en samen te werken.

 
Office overal Met Office 365 kan je alles wat je op kantoor doet, ook onderweg doen. Office 365 bevat o.a. de vertrouwde Office tools die je medewerkerts dagelijks gebruiken (Word, Excel, PowerPoint, etc.). Daarmee geeft je je medewerkers de vrijheid om waar en wanneer te werken, met hun favoriete device (Windows, iOS of Android).
 
E-mailen, samenwerken en vergaderen Met Office 365 kan je overal toegang hebben tot bedrijfs-e-mail, functies voor het delen van bestanden, en onlinevergaderingen. En dat allemaal zonder de veiligheid van je bedrijfsgegevens in gevaar te brengen.
 
Werk als een netwerk Sociale media hebben de manier waarop we communiceren en werken veranderd. Yammer, het sociale bedrijfsnetwerk van Office 365, en Office Groups helpen medewerkers om via bedrijfstoepassingen samen te werken over afdelingen en locaties heen. Met sociale media voor bedrijven kunnen medewerkers elkaar nu op compleet nieuwe manieren vinden en met elkaar samenwerken. Communicatiehiërarchieën en -silo’s worden afgebroken.
 
Doe-het-zelf Business Intelligence Je hoeft geen expert te zijn in de analyse van Big Data om elke dag beslissingen te kunnen nemen op basis van beschikbare informatie. Bied je medewerkers gebruiksvriendelijke Business Intelligence met Office 365. Ze kunnen zelf aangepaste rapporten maken, belangrijke prestatiestatistieken bijhouden en gegevens in beeld brengen om tot betere inzichten te komen.
 
Veiligheid eerst Microsoft heeft beveiliging, compliance en privacy van bij het begin ingebouwd in Office 365 om de beveiliging van jouw bedrijfsgegevens te garanderen. Office 365 voldoet aan belangrijke wereldwijde normen, zoals HIPAA, FISMA en ISO 27001, en levert toonaangevende best-practices bij datacenterontwerp en preventie van gegevensverlies. Met Office 365 voldoe je aan de complexe wettelijke bepalingen en behoud je tegelijkertijd de volledige controle over je gevoelige gegevens.
 
 

Lees verder:

   

KlantenverhalenKlanten: Wil je weten wat we samen met onze klanten hebben gerealiseerd?

 

Gebruiksscenario'sScenario's: Wat wil je doen met behulp van Office 365 (Algemeen)?

 
  • Datacenter (gedeeltelijk) naar de Cloud brengen 
    De IT-infrastructuur van elke organisatie groeit organisch mee met de organisatie. Door je datacenter uit te breiden met cloudinfrastructuur kan je lagere IT-kosten koppelen aan een hogere dienstverlening. 
  • Dochterbedrijven integreren op organisatiegebied 
    Als je bedrijf sterk is gegroeid door aquisities en fusies, wordt je el snel geconfronteerd met barrières tussen filialen. Een uniform communicatieplatform neemt dan alle hindernissen weg om open met iedereen te kunnen communiceren en samen te werken. 
  • Een lange-termijn IT-plan opstellen 
    Om te weten welke richting je moet uitgaan, moet je eerst je doel bepalen. Daarna kan je je pas afvragen hoe nieuwe IT-technologie je kan helpen om dat doel te bereiken. 
  • Eender waar kunnen werken (NWOW) 
    'Werk is niet waar je bent, maar wat je doet'. Voor een efficiënte werking moeten medewerkers vanop eender welke plaats toegang hebben tot bedrijfsgegevens en -toepassingen. 
  • Efficiënt vergaderen 
    In elk team is overleg belangrijk. Door efficiënte vergaderingen te organiseren stijgen zowel de persoonlijk productiviteit van het individu, als de efficiëntie van de organisatie. 
  • Informatie gemakkelijk vinden 
    We ondervinden allemaal de toenemende vloed aan informatie die we dagelijks ontvangen en moeten verwerken. Het gemakkelijk terugvinden van informatie is in zo'n context noodzakelijk om te kunnen overleven. 
  • Integreren van dochterbedrijven op vlak van IT 
    De IT-infrastructuur van elke organisatie groeit organisch mee met de organisatie. Af en toe is het nodig om een integratiepunt in te lassen om kosten terug onder controle te brengen en voorbereid te zijn op de volgende groei-sprong.  
  • IT-kosten verlagen en variabel maken 
    Door je datacenter uit te breiden met de cloud (Office 365 en Azure) kan je een hoger niveau van diensten leveren aan een lagere en flexibele kost.  
  • Kennis beheren en delen 
    Organisaties die er in slagen om kennis onder medewerkers te delen, zijn succesvoller. Kennis ontstaat uit mensen, conversaties, documenten en hun relaties. 
  • Onderweg kunnen werken (Mobiel) 
    Bedrijfsprocessen stoppen niet wanneer een medewerker weg is van zijn bureau. Moderne apps zorgen ervoor dat een gebruiker heel efficiënt zijn job kan doen van op de plek waar hij zijn zich bevindt.  
  • Snel een ad-hoc team bijeen brengen 
    Naast structurele samenwerkingsvormen in afdelingen, projecten en comités, kent je organisatie ook ad-hoc teams die je snel bijeen moeten kunnen brengen. 


Spikes dienstenaanbodDienstenaanbod: Wil je weten welke teams voor je klaar staan met hun dienstenaanbod o.b.v. Office 365 (Algemeen)?

 
  • BusinessFirst Adoption Services
    Het BusinessFirst team levert je de nodige kennis en diensten om ervoor te zorgen dat nieuwe technologieën (vooral Office 365) actief worden gebruikt door alle je gebruikers.
  • Office 365 Productivity Services
    Het Office 365 team levert je alle nodige kennis en diensten om Office 365 te gebruiken om de persoonlijke productiviteit van je gebruikers en de efficiëntie van je teams substantieel te verhogen.


Spikes visieVisie: Wil je de visie van Spikes kennen m.b.t. Office 365 (Algemeen)?

 
  • 5 tinten mobiel grijs
    Mobiele devices zijn niet meer weg te denken uit ons privé-leven, en nemen ook in het bedrijfsleven snel aan belang. Hoe snel? En in welke mate? Deze blogpost beschrijft 5 niveau’s van mobiele integratie in de IT van een organisatie. 
  • Big Disaster for Enterprise Social Collaboration 
    The biggest disaster for Enterprise Social Collaboration happened 33 years ago: in August 1981 exactly. At that moment IBM launched the Personal Computer, aka PC. (Please pay special attention to the word ‘personal’ in PC.) 
  • Social Collaboration without Social Communication? 
    Every employee in an organization is an individual who works in one or more teams or groups: project team(s), workgroup(s), committee(s) and/or business process(es). The common denominator of all these groups is that the members of the group have a collective objective to deliver something. Part of the ‘working together’ in these groups is the sharing of information and working on that information together.