Technologieën

Office 365 (SharePoint)


Office 365 (SharePoint)

SharePoint gaat over ‘delen’: het delen van ideeën, informatie, documenten en het samen verder ontwikkelen daarvan, doorheen heel de organisatie. SharePoint neemt de schotten weg die dikwijls bestaan tussen de afdelingen van een organisatie, of tussen de interne werking en de externe wereld.

Met SharePoint kan je de teams in je organisatie beter structureren en ondersteunen, of het nu gaat over afdelingen, projectgroepen, comités of bedrijfsprocessen. Elke teamwerking heeft een aantal noden: documenten delen, taken beheren, gemeenschappelijke agenda en conversaties over dit alles binnen het team.

SharePoint maakt ook het vinden van informatie gemakkelijker door een krachtige zoekmachine, die informatie kan vinden binnen of zelfs buiten SharePoint. Met Office Graph zijn daar recent nog innovatieve functies aan toegevoegd, waardoor de informatie jou zal vinden i.pl.v. omgekeerd.

SharePoint bestaat zowel in een ‘on-premise’ versie die je zelf in je eigen datacenter kan opzetten, en in een ‘online’ versie de overhead van het beheren van eigen infrastructuur wegneemt, en je informatie ook meteen toegankelijk maakt voor mobiele devices.
 

Lees verder:

   

KlantenverhalenKlanten: Wil je weten wat we samen met onze klanten hebben gerealiseerd?

 
  • Spikes loodst bouwgroep Mathieu Gijbels mee naar een nieuw tijdperk
    Het bedrijf zocht en vond in Spikes de IT-Partner die hen kon meeloodsen naar een nieuw tijdperk: “Wat wij willen realiseren, is absoluut uniek in de bouwsector. De oplossing vind je gewoon niet bij traditionele ERP-leveranciers. Spikes was al snel mee in onze gedachtengang zonder dat daarvoor een lange analyse nodig was”, stelt Danny Lenaerts tot besluit.


Gebruiksscenario'sScenario's: Wat wil je doen met behulp van Office 365 (SharePoint)?

 
  • Informatie gemakkelijk vinden 
    We ondervinden allemaal de toenemende vloed aan informatie die we dagelijks ontvangen en moeten verwerken. Het gemakkelijk terugvinden van informatie is in zo'n context noodzakelijk om te kunnen overleven. 
  • Kennis beheren en delen 
    Organisaties die er in slagen om kennis onder medewerkers te delen, zijn succesvoller. Kennis ontstaat uit mensen, conversaties, documenten en hun relaties. 


Spikes dienstenaanbodDienstenaanbod: Wil je weten welke teams voor je klaar staan met hun dienstenaanbod o.b.v. Office 365 (SharePoint)?

 
  • Office 365 Productivity Services
    Het Office 365 team levert je alle nodige kennis en diensten om Office 365 te gebruiken om de persoonlijke productiviteit van je gebruikers en de efficiëntie van je teams substantieel te verhogen.
  • BusinessFirst Adoption Services
    Het BusinessFirst team levert je de nodige kennis en diensten om ervoor te zorgen dat nieuwe technologieën (vooral Office 365) actief worden gebruikt door alle je gebruikers.


Spikes visieVisie: Wil je de visie van Spikes kennen m.b.t. Office 365 (SharePoint)?

 
  • Big Disaster for Enterprise Social Collaboration 
    The biggest disaster for Enterprise Social Collaboration happened 33 years ago: in August 1981 exactly. At that moment IBM launched the Personal Computer, aka PC. (Please pay special attention to the word ‘personal’ in PC.) 
  • Social Collaboration without Social Communication? 
    Every employee in an organization is an individual who works in one or more teams or groups: project team(s), workgroup(s), committee(s) and/or business process(es). The common denominator of all these groups is that the members of the group have a collective objective to deliver something. Part of the ‘working together’ in these groups is the sharing of information and working on that information together.